DIETE

Dieta cu banane – hipoproteica si hipolipidica

Dieta cu banane face parte din categoria regimurilor pentru slabit. Este o dieta hipoproteica si hipolipidica, ce va fi urmata doar patru zile. Cu aceasta dieta se pot pierde cel mult 3-4 kg.

Bananele sunt fructe extrem de hranitoare, care contin o cantitate mare de zahar si sunt bogate in vitamina C, potasiu si fibre.
Regulile dietei:
1.La micul dejun trebuie sa mancati o banana si sa beti un pahar de apa la temperatura camerei. Aportul caloric al unei banane de dimensiuni medii, nu foarte coapta, este de aproximativ 80 de calorii. Daca se consuma trei, se poate ajunge la circa 250 de calorii, o cantitate suficienta pentru micul dejun. Scaderea in greutate este consecinta imbunatatirii generale a digestiei, favorizata de anumite enzime continute de banane, cum sunt proteazele, amilazile si lipazele. In acest fel, toate alimentele sunt digerate mai rapid. In termeni stiintifici se spune ca metabolismul este accelerat. Ca si consecinta, caloriile sunt consumate si nu ramane energie care sa se depoziteze in organism sub forma de grasimi.
2.In timpul zilei se poate manca orice, dar incercati sa consumati cel putin o data pe zi o supa de legume. Supele sunt mancaruri cu putine calorii, detoxifiante, care garanteaza un aport de vitamine si minerale. O portie de supa de legume (fara taietei, orez sau ulei) aduce doar 150 de calorii. In plus, supele sunt bogate in potasiu, ce favorizeaza eliminarea lichidelor in exces, care pot cauza celulita.
3.La jumatatea zilei este permisa o gustare dulce. O cantitate mica dintr-un aliment dulce este permis deoarece tine metabolismul activ. In plus, zaharurile favorizeaza sinteza de triptofan, un hormon care da senzatia de satietate.
4.Cina trebuie sa fie consumata mai devreme de 8 seara. Acesta este un obicei bun care trebuie urmat tot timpul. Daca cinati cu doua- trei ore inainte sa va culcati, cand veti adormi, digestia va fi deja finalizata.
5.Toate alimentele trebuie sa fie mestecate incet si bine. Mestecatul incet semnifica nu doar maruntirea alimentelor si o digestie mai buna, ci si o degustare mai buna a acestora. O portie medie de mancare, mestecata lent, alunga mai bine senzatie de foame decat una mare, mestecata rapid.
6.Trebuie sa va culcati inainte de miezul noptii. Daca va culcati mai devreme, dormiti mai mult. Somnul influrnteaza nivelul a doi hormoni, leptina si grelina, care regleaza senzatia de foame. Leptina, produsa de celulele adipoase, o diminueaza, in timp ce grelina, produsa de stomac, o creste. Astfel, daca se doarme mai putin se mananca mai mult si invers.
7.Beti multa apa. Consumul crescut de apa favorizeaza diureza, dci eliminarea de lichde din porganism, care atunci cqnd stagneaza in tesutiri vavorizeaza aparitia celulitei.
8.Trebuie sa tineti un jurnal alimentar.

Ziua 1:
Mic dejun: un pahar de apa plata, o banana (sau chiar doua- trei)
Gustare: un suc de portocale, o banana
Pranz: o banana, 125 g de iaurt cu patru linguri de musli
Gustare: un iaurt cu continut scazut de grasime
Cina: o macedonie, suc de lamaie sau de ananas, 100 g branza de vaci, o felie de paine.
Ziua 2:
Mic dejun: un pahar de apa plata, o banana (sau chiar doua- trei)
Gustare: o banana
Pranz:  o banana, un pahar de lapte degresat, un suc de portocale
Gustare: o banana si o portocala
Ziua 3:
Mic dejun: un pahar de apa plata, o banana (sau chiar doua- trei)
Gustare: o banana, o portocala, un pahar de lapte degresat
Pranz: o banana, doua felii de paine, jumatate ceasca de fulgi cu lapte, o salata de legume, o lingurita de ulei de masline
Gustare: salata de fructe proaspete
Cina: o banana, doua oua fierte, 100g de lapte degresat, legume crude sau fierte (dupa dotinta)
Ziua 4:
Mic dejun: un pahar de apa plata, o banana (sau chiar doua- trei)
Gustare: un suc de fructe
Pranz: o banana, un ou fiert tare, o ceasca de lapte degresat, un suc de portocale
Gustare: un mar sau o para
Cina: o banana, 100g carne de curcan fiarta, legume fierte sau crude (dupa dorinta)


Lasati un comentariu

Adresa dvs de email nu va fi publicata. Required fields are marked *